Schooljaar 2013-2014: tweede kleuterklas

09-06-2014 18:05

Ik vervang voor enkele maanden een juf van de tweede kleuterklas.

De ommezwaai van de kleuters naar de tweede kleuterklas is groot, maar ook erg leuk. Ik kan me er ook uitleven met de kleuters!

Vooral de thema's van Moederdag, Vaderdag en het schoolfeest kwamen al aan bod, aangezien het einde van het schooljaar in zicht is. Ik kan dus niet veel vrije thema's doen, maar geef er een wel een originele draai aan waar ik kan. Zo heb ik bijvoorbeeld in plaats van rond papa te werken het thema bibliotheek uitgewerkt, met als project een papa-boek maken: een boek voor en over papa. Papa's hoofd uit een foto geknipt en daarmee een creatieve tekening gemaakt en een verhaal gestart, om verder te gaan met een gans avontuur over papa. Het resultaat was erg tof!!

—————

Terug